• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
زبان و ادب فارسی (نشریه سابق دانشکده ادبیات دانشگاه تبریز)
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 72 (1398)
دوره دوره 71 (1397)
دوره دوره 70 (1396)
دوره دوره 69 (1395)
دوره دوره 68 (1394)
دوره دوره 67 (1393)
دوره دوره 66 (1392)
دوره دوره 65 (1391)
دوره دوره 64 (1390)
دوره دوره 54 (1390)
دوره دوره 53 (1389)
دوره دوره 52 (1388)
دوره دوره 51 (1387)
دوره دوره 50 (1386)
دوره دوره 49 (1385)
دوره دوره 48 (1384)
دوره دوره 47 (1383)
دوره دوره 46 (1382)
دوره دوره 45 (1381)
دوره دوره 44 (1380)
دوره دوره 43 (1379)
دوره دوره 42 (1378)
شماره شماره 173
شماره شماره 172
شماره شماره 171
شماره شماره 170
دوره دوره 41 (1377)
دوره دوره 40 (1376)
دوره دوره 39 (1375)
دوره دوره 38 (1374)
دوره دوره 37 (1373)
دوره دوره 36 (1372)
دوره دوره 35 (1371)
دوره دوره 34 (1370)
دوره دوره 33 (1369)
دوره دوره 32 (1363)
دوره دوره 31 (1362)
دوره دوره 30 (1357)
دوره دوره 29 (1356)
دوره دوره 28 (1355)
دوره دوره 27 (1354)
دوره دوره 26 (1353)
دوره دوره 25 (1352)
دوره دوره 24 (1351)
دوره دوره 23 (1350)
دوره دوره 22 (1349)
دوره دوره 21 (1348)
دوره دوره 20 (1347)
دوره دوره 19 (1346)
دوره دوره 18 (1345)
دوره دوره 17 (1344)
دوره دوره 16 (1343)
دوره دوره 15 (1342)
دوره دوره 14 (1341)
دوره دوره 13 (1340)
دوره دوره 12 (1339)
دوره دوره 11 (1338)
دوره دوره 10 (1337)
دوره دوره 9 (1336)
دوره دوره 8 (1335)
دوره دوره 7 (1334)
دوره دوره 6 (1333)
دوره دوره 5 (1332)
دوره دوره 4 (1330)
دوره دوره 3 (1329)
دوره دوره 2 (1328)
دوره دوره 1 (1327)
. (1378). تأثیر پیش سازمان دهنده بر یادگیری در تدریس روانشناسی. زبان و ادب فارسی (نشریه سابق دانشکده ادبیات دانشگاه تبریز), 42(170), 151-172.
. "تأثیر پیش سازمان دهنده بر یادگیری در تدریس روانشناسی". زبان و ادب فارسی (نشریه سابق دانشکده ادبیات دانشگاه تبریز), 42, 170, 1378, 151-172.
. (1378). 'تأثیر پیش سازمان دهنده بر یادگیری در تدریس روانشناسی', زبان و ادب فارسی (نشریه سابق دانشکده ادبیات دانشگاه تبریز), 42(170), pp. 151-172.
. تأثیر پیش سازمان دهنده بر یادگیری در تدریس روانشناسی. زبان و ادب فارسی (نشریه سابق دانشکده ادبیات دانشگاه تبریز), 1378; 42(170): 151-172.

تأثیر پیش سازمان دهنده بر یادگیری در تدریس روانشناسی

مقاله 7، دوره 42، شماره 170، بهار و تابستان 1378، صفحه 151-172  XML اصل مقاله (475.63 K)
تاریخ دریافت: 17 شهریور 1378،  تاریخ بازنگری: 17 شهریور 1393،  تاریخ پذیرش: 17 شهریور 1378 
چکیده
این پژوهش برای یافتن جواب به سئوال آیا استفاده از الگوی پیش سازمان دهنده به طور معنی‌دار موجب یادگیری مطالب درس روانشناسی می‌گردد؟انجام گرفت.در این روند 134 نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر سال چهارم ادبیات و علوم انسانی به طور خوشه‌ای انتخاب و سپس به روش تصادفی در طرح چهار گروهی سولومون قرار گرفتند.برای سه فصل از مطالب کتاب درسی پیش سازماندهنده‌ای طراحی گردید.مطالب درسی به گروههای‌آزمایشی با پیش سازماندهنده و گروههای کنترل با روش سنتی(سخنرانی) تدریس گردید.تحلیل واریانس دو سویه در نمرات پس آزمون چهار گروه مورد مطالعه‌ (73/8 F، df، 005/0P) نشان داد که میزان یادگیری در گروههای آزمایشی به طور معنی‌دار بیشتر از گروههای کنترل بود.بدین ترتیب بر مبنای این یافته به دبیران، اساتید و سایر مدرسان توصیه می‌شود که در ابتدای هر فصل از کتاب پیش سازماندهنده‌هایی از همان فصل را طراحی کنند.
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 737
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,487
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.