تجزیه و تحلیل دادهها نشان میدهد که این گروه از فراگیران زبان از نظر مؤلفههای فوق در روند یادگیری واژگان با کمبودها و مشکلات متعدد و متفاوتی روبرو هستند. بخش پایانی این نوشتار به بررسی نوع و علل احتمالی بروز این مشکلات میپردازد و پیشنهاداتی را در جهت رفع آنها ارائه مینماید.ای محدودی چون حجم واژگان،میزان دستیابی به آنها و نیز کیفیت ارتباط بین واژهها میتواند برای توصیف علمی واژگان ذهنی کافی شناخته شود. این تحقیق با تکیه بر مؤلفههای فوق،واژگان ذهنی زبان انگلیسی دانشآموزنان دبیرستانها را از نظر کمی و کیفی و شیوهء شکلگیری آن مورد بررسی قرار داده است.
. (1380). Second Languge Lexical Development: Astudy Of L2 Learnerts rocablary Size and Lexical Errors. زبان و ادب فارسی (نشریه سابق دانشکده ادبیات دانشگاه تبریز), 44(شماره 180 - 181), 265-295.
MLA
. "Second Languge Lexical Development: Astudy Of L2 Learnerts rocablary Size and Lexical Errors", زبان و ادب فارسی (نشریه سابق دانشکده ادبیات دانشگاه تبریز), 44, شماره 180 - 181, 1380, 265-295.
HARVARD
. (1380). 'Second Languge Lexical Development: Astudy Of L2 Learnerts rocablary Size and Lexical Errors', زبان و ادب فارسی (نشریه سابق دانشکده ادبیات دانشگاه تبریز), 44(شماره 180 - 181), pp. 265-295.
CHICAGO
, "Second Languge Lexical Development: Astudy Of L2 Learnerts rocablary Size and Lexical Errors," زبان و ادب فارسی (نشریه سابق دانشکده ادبیات دانشگاه تبریز), 44 شماره 180 - 181 (1380): 265-295,
VANCOUVER
. Second Languge Lexical Development: Astudy Of L2 Learnerts rocablary Size and Lexical Errors. زبان و ادب فارسی (نشریه سابق دانشکده ادبیات دانشگاه تبریز), 1380; 44(شماره 180 - 181): 265-295.