بررسی رفتاری کودکان مک گوار و ریچمن(فرم مربی)و مقیاس توانایی سازش اجتماعی کودکان پیش دبستانی لوین و همکاران(1969)پاسخ دادند.نتایج نشان داد که کودکان کمتر از 3 سال که بیشتر از 35 ساعت در هفته تحت مراقبت غیر مادرانه قرار میگیرند در معرض خطر نا ایمنی دلبستگی و مشکلات رفتاری/اجتماعی(از دید مربی و نه مادر)قرار دارند.یافته دیگر پژوهش آشکار ساخت که نوع مراقبت(خویشاوندی-مهد کودکی)با شکلگیری دلبستگی/رفتاری کودک رابطه ندارد.برای بررسی رابطه جداییهای موقت روزانه مادر-کودک با تحول دلبستگی و وضعیت رفتاری/اجتماعی کودکان طیف سنی 4/11-4/0 ساله، 208 زوج مادر-کودک از مناطق متوسط اقتادی-اجتماعی شهر تهران انتخاب شدند.کودکان براساس تاریخچه جدایی کودک از مادر،سطح اقتصادی -اجتماعی،میزان تحصیلات و شغل مادران برگزیده شدند.به منظور به دست آوردن اطلاعات،پژوهش در سه محور مادر-کودک-مربی اجرا شد.مادران به فهرست رفتاری کودکان مک گوار و ریچمن(1986)(فرم والدین)،کودکان به آزمون اضطراب جدایی اسلو و
. (1381). بررسی رابطه جدایی های موقت روزانه مادر کودک با شکل گیری دلبستگی و مشکلات رفتاری کودکان. زبان و ادب فارسی (نشریه سابق دانشکده ادبیات دانشگاه تبریز), 45(شماره 183 - 184), 127-162.
MLA
. "بررسی رابطه جدایی های موقت روزانه مادر کودک با شکل گیری دلبستگی و مشکلات رفتاری کودکان", زبان و ادب فارسی (نشریه سابق دانشکده ادبیات دانشگاه تبریز), 45, شماره 183 - 184, 1381, 127-162.
HARVARD
. (1381). 'بررسی رابطه جدایی های موقت روزانه مادر کودک با شکل گیری دلبستگی و مشکلات رفتاری کودکان', زبان و ادب فارسی (نشریه سابق دانشکده ادبیات دانشگاه تبریز), 45(شماره 183 - 184), pp. 127-162.
CHICAGO
, "بررسی رابطه جدایی های موقت روزانه مادر کودک با شکل گیری دلبستگی و مشکلات رفتاری کودکان," زبان و ادب فارسی (نشریه سابق دانشکده ادبیات دانشگاه تبریز), 45 شماره 183 - 184 (1381): 127-162,
VANCOUVER
. بررسی رابطه جدایی های موقت روزانه مادر کودک با شکل گیری دلبستگی و مشکلات رفتاری کودکان. زبان و ادب فارسی (نشریه سابق دانشکده ادبیات دانشگاه تبریز), 1381; 45(شماره 183 - 184): 127-162.